Principper for omklædning og badning

• Faget idræt er obligatorisk på alle klassetrin

• En elev kan helt eller delvist fritages for undervisning i idræt. Dette kræver en underskrevet anmodning fra hjemmet.

• Ved anmodning om længere tids fravær kan skolen kræve lægeattest.

• Omklædning og bad er en del af faget idræt.

• Undervisningen forudsætter normalt fuld omklædning og badning. I børnehaveklassen og 1. klasse kan der gælde særlige forhold.

• Af hensyn til personlig hygiejne og til klassens indeklima kan fritagelse for bad ikke finde sted alene. Fritagelse for bad og idræt følges normalt ad.

• Der skal foreligge en skriftlig aftale med idrætslæreren, hvis det er nødvendigt at klæde om og bade under afskærmede forhold.

• Opsyn i forbindelse med idræt og badning gælder bekendtgørelsen om opsyn af folkeskoleelever i skoletiden (bekendtgørelse nr. 38).

• Hvis en elev har fodvorter, og disse er under behandling deltages der i faget.